Vlado Matkovič (Fantje z vseh vetrov)
Tudi meni je legenda. Predvsem zato, ker ga osebno poznam in ga imam možnost velikokrat poslušat in tudi zašpilat zraven. Igra s srcem in s svojim stilom, ki je neponovljiv. Avsenik ali Matkovič?
Pretiravanje ali ne, to je odvisno od posameznika. Nekomu je ljubša frajtonerca, nekomu klavirka. Poznam ljudi, ki so dobesedno nori na frajtnonerco in o oberkreinu nočejo slišat. Takšni seveda ne igrajo Avsenika in jim tudi njegovi dosežki in stil igranja niso mar. Sam pri glasbi ne ocenjujem in ne primerjam, ker mi je glasba nasplošno všeč in se mi zdi nesmiselno nekoga primerjat, ker igram in poslušam tisto kar mi paše, torej vse.

Franc Mihelic je dalec nad vsemi harmonikarji, kateri igrajo v bandu. Dejansko je Franc naredil najvec na podrocju igranja in inovativnosti harmonike.
Je pa Vladota uzitek gledati kako spretno in sprosceno igra s tistimi velikimi rokami. Je prav gotovo zelo dober harmonikar, prisezen stari Melodiji ter Zelezniku in kapo dol za veliko stevilo ustvarjenih dobrih komadov.
Je pa Vladota uzitek gledati kako spretno in sprosceno igra s tistimi velikimi rokami. Je prav gotovo zelo dober harmonikar, prisezen stari Melodiji ter Zelezniku in kapo dol za veliko stevilo ustvarjenih dobrih komadov.
Harmonika Prostor C'F'B'
Da ne bom s tem koga užalil, ampak sem tudi jaz eden izmed tistih, ki ne poslušajo kvintetov in ne igrajo Avsenika.
Ampak je Avsenik veliko več prispeval slovenski glasbi kot Matkovič.
Pravzaprav pa ne vem kaj v tem primeru pomeni, da je 'jači'.
Težko je reči kdo je boljši, ker je kriterijev veliko in je to zelo subjektivno.
Ampak je Avsenik veliko več prispeval slovenski glasbi kot Matkovič.
Pravzaprav pa ne vem kaj v tem primeru pomeni, da je 'jači'.

Težko je reči kdo je boljši, ker je kriterijev veliko in je to zelo subjektivno.

Vem, da smo si ljudje različni, ampak kar težko je verjeti, da obstojajo ljubitelji in izvajalci narodno-zabavne glasbe (ki celo aktivno sodelujejo na tem forumu) pa ne marajo poslušati AVSENIKovih viž, niti jih nočejo igrati!
Pripis: čeprav je tema namenjena Matkoviču, pa sem tole moral napisati!

Pripis: čeprav je tema namenjena Matkoviču, pa sem tole moral napisati!
Lep pozdrav, Aco51!
Živimo na različnih koncih Slovenije v katerih se posluša različna "zvrst NZ glasbe", če bi temu lahko tako rekel. Pri nas v Beli krajini ne boste našli veselice na kateri bi igral kvintet. Zato je razumljivo, da ljudje ne poslušajo Avsenika in so bolj nagnjeni k Slaku in seveda Fantom z vseh vetrov. In ni nič žalostnega, če nekdo ne more slišat Avsenika...kaj si hočemo, pač mu ni všeč in v tem ni nič narobe! Vsak ima svoj okus.
PS: Nekateri pravijo, da je Mihelič razvil 5 prstno igranje oz. da je prvi začel. Ne bo držalo. Je bil Vlado M. pred njim
.
edit: Ibanez . .. Vlado ima sedaj Rutarce, mislim da 2 in kupil bo verjetno še eno. Harmoniki sta res enkratni!! Malo je takšnih Rutarc.
PS: Nekateri pravijo, da je Mihelič razvil 5 prstno igranje oz. da je prvi začel. Ne bo držalo. Je bil Vlado M. pred njim

edit: Ibanez . .. Vlado ima sedaj Rutarce, mislim da 2 in kupil bo verjetno še eno. Harmoniki sta res enkratni!! Malo je takšnih Rutarc.
@PS: Nekateri pravijo, da je Mihelič razvil 5 prstno igranje oz. da je prvi začel. Ne bo držalo. Je bil Vlado M. pred njim .
Rok tole zgoraj pa ne vem če bo držalo. Mihelič je imel leta 1968 že svoj ansambel v katerem je že poskušal z 5-prstnim igranjem!
Leta 1968 pa se je kot samouk V. Matkovič šele začel učiti igranja diat. harmonike!
Rok tole zgoraj pa ne vem če bo držalo. Mihelič je imel leta 1968 že svoj ansambel v katerem je že poskušal z 5-prstnim igranjem!
Leta 1968 pa se je kot samouk V. Matkovič šele začel učiti igranja diat. harmonike!
Lep pozdrav, Aco51!
Škoda, da Slovenci ne razmišljamo na način, kot naši oboji sosedi, npr. Hrvati in Avstrijci, ki jim sploh ni važno, KDO je boljši znotraj kroga, ampak kako "krog" deluje kot celota.
Mi to ne znamo biti! Ne, mi rajši razdrobimo še to, kar imamo ... se gremo drobnjakarstvo in primerjamo odličnega Avsenika (ki se je približal akademskosti) z raznimi frajtonerji, ki so povečini tudi odlični. Ne vem, res ne vem, kaj ima človek od tega, če koga tako primerja?
Avsenik, Mihelič, Matkovič ... ljudje s srcem pri harmoniki!!! Po čem jih boste želeli ločiti? A ne bi kar začeli pri telesni višini in teži pa nadaljujemo potem s skokom v daljino ... ??
Mi to ne znamo biti! Ne, mi rajši razdrobimo še to, kar imamo ... se gremo drobnjakarstvo in primerjamo odličnega Avsenika (ki se je približal akademskosti) z raznimi frajtonerji, ki so povečini tudi odlični. Ne vem, res ne vem, kaj ima človek od tega, če koga tako primerja?
Avsenik, Mihelič, Matkovič ... ljudje s srcem pri harmoniki!!! Po čem jih boste želeli ločiti? A ne bi kar začeli pri telesni višini in teži pa nadaljujemo potem s skokom v daljino ... ??
Tablature za začetnike: https://www.facebook.com/groups/frajtonarca/
Od tega imamo zanimivo debato in nič drugega.
Jaz g. Avsenika popolnoma spoštujem in vem, da je naredil zelo veliko za Slovenijo, če ne največ od vseh glasbenikov.
Sem pa predvsem ljubitelj harmonike in zato ne maram kvintetov. Ampak ne morem zdaj reči, da so frajtonarji boljši od tistih, ki igrajo klavirko.
Ko so glasbeniki na tako visokem nivoju, jih lahko ločimo samo po stilu igranja, ki je lahko nekomu zelo všeč, nekdo pa ga ne mara. To ne pove nič o temu kdo je boljši.
Subjektivno mnenje pa lahko vsak izrazi.
Ali je Mihelič res bil prvi, ki je 5-prstno igral diatonično harmoniko?
Tega nisem nikoli vedel.
Edit: Še to bi dodal, da je Avsenik vseeno eden mojih ljubših harmonikašev in njegove solo posnetke (Veselje s harmoniko) z veseljem poslušam, ker igra tudi on z veliko občutka ampak ne igram njegovih skladb, ker so težje za razbrati po posluhu. Bom že enkrat prišel do njih.
Jaz g. Avsenika popolnoma spoštujem in vem, da je naredil zelo veliko za Slovenijo, če ne največ od vseh glasbenikov.
Sem pa predvsem ljubitelj harmonike in zato ne maram kvintetov. Ampak ne morem zdaj reči, da so frajtonarji boljši od tistih, ki igrajo klavirko.
Ko so glasbeniki na tako visokem nivoju, jih lahko ločimo samo po stilu igranja, ki je lahko nekomu zelo všeč, nekdo pa ga ne mara. To ne pove nič o temu kdo je boljši.
Subjektivno mnenje pa lahko vsak izrazi.
Ali je Mihelič res bil prvi, ki je 5-prstno igral diatonično harmoniko?
Tega nisem nikoli vedel.
Edit: Še to bi dodal, da je Avsenik vseeno eden mojih ljubših harmonikašev in njegove solo posnetke (Veselje s harmoniko) z veseljem poslušam, ker igra tudi on z veliko občutka ampak ne igram njegovih skladb, ker so težje za razbrati po posluhu. Bom že enkrat prišel do njih.


Spet (malo?) iz teme...
... No, npr. Miro Klinc je rekel da je on prvi začel z petprstnim igranjem diatonične harmonike... Kaj sedaj drži? Matkovič, Mihelič, Klinc? Tega ne bomo izvedeli... Mislim pa, da vsak harmonikar ki igra s srcem in dušo lahko ustvari marsikaj, "razvije" svojo tehniko igranja,... če te pa starši silijo v nekaj, pa da se učiš npr. le po notah, na pamet, potem pa... Tako da možno da so vsi trije to "razvijali" istočasno, pač eden izmed njih je pa prej prišel s tem "ven" in to pokazal svetu.
Je tudi res da marsikomu bolj "dišijo" kvinteti, drugim trii, pač, stvar okusa. Zame osebno je odvisno od komada, pesmi, torej tudi marsikateri komad triov se mi ne dopade (zlasti v današnjih časih kjer je vse skupaj skoro "preseravanje"), pa se mi zato bolj dopade kak komad kakšnega kvinteta (čeprav igram v triu). Je pa zalo malo primerov (lahko bi rekli skoraj nič) kjer je trio z KLAVIRSKO harmoniko (npr. ansambel Tonija Iskre - ja, tisti Toni ki igra v hišnem ansamblu Avsenik; prej tudi Rudi Bardorfer).
Da se vrnem na temo - zanimivo mi je ko gledam na ploščah, zgoščenkah ansambla Fantje z vseh vetrov da so pri komadih (glasba in besedilo) podpisani (po večini) trije "možje" - g. F. Pupis, g.Tone Rus in g. F. Kramer, g. V. Matkoviča se zasledi bolj poredko, torej to pomeni da ni ravno on delal melodij, za instrumentalne pesmi pa je avtor on sam. No, ti trije "možje" se še danes podpišejo kot "avtorji" mnogih melodij (najbolj g. Tone Rus).

Je tudi res da marsikomu bolj "dišijo" kvinteti, drugim trii, pač, stvar okusa. Zame osebno je odvisno od komada, pesmi, torej tudi marsikateri komad triov se mi ne dopade (zlasti v današnjih časih kjer je vse skupaj skoro "preseravanje"), pa se mi zato bolj dopade kak komad kakšnega kvinteta (čeprav igram v triu). Je pa zalo malo primerov (lahko bi rekli skoraj nič) kjer je trio z KLAVIRSKO harmoniko (npr. ansambel Tonija Iskre - ja, tisti Toni ki igra v hišnem ansamblu Avsenik; prej tudi Rudi Bardorfer).
Da se vrnem na temo - zanimivo mi je ko gledam na ploščah, zgoščenkah ansambla Fantje z vseh vetrov da so pri komadih (glasba in besedilo) podpisani (po večini) trije "možje" - g. F. Pupis, g.Tone Rus in g. F. Kramer, g. V. Matkoviča se zasledi bolj poredko, torej to pomeni da ni ravno on delal melodij, za instrumentalne pesmi pa je avtor on sam. No, ti trije "možje" se še danes podpišejo kot "avtorji" mnogih melodij (najbolj g. Tone Rus).
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost